Parkeren zonder frustratie?


Iedereen die wel eens met de auto in een (grote) stad heeft gereden, kent het gevoel: voor de zoveelste keer rij je hetzelfde rondje in de hoop dat er een parkeerplek vrijkomt. Parkeren is voor veel mensen – of je nu bewoner, bezoeker of werknemer bent – een dagelijkse uitdaging. Ondertussen is er vaak meer parkeerruimte beschikbaar dan we denken…


Wonen en werken in de stad, leuk! Maar je auto? Die mag niet mee
In onze steden wordt het steeds drukker, en dat is duidelijk merkbaar voor autobezitters. In veel steden maak je slechts beperkt kans op een parkeervergunning. Een tweede auto? Die kans is bijzonder klein. En dat probleem speelt ook voor werknemers die dagelijks naar hun werk rijden, maar nooit weten of ze een parkeerplek vinden. Of erger, je auto mag de binnenstad niet meer in vanwege de gestelde milieueisen.


Lege parkeerplekken: een uitdaging voor corporaties
Veel corporaties beschikken over parkeerruimte, maar zien tot hun frustratie veel leegstand. Zonde, want de vraag naar parkeerplaatsen is er wel degelijk. Het probleem? Tijd. Of beter gezegd: het gebrek eraan. Het beheren van beschikbaarheid, aanvragen verwerken, contracten regelen – het schiet er vaak bij in vanwege tijdgebrek. Het huurbedrag op een parkeerplek is niet zo hoog. Dus als je er veel tijd in moet stoppen, dan focus je liever op het verhuren van woningen. Het gevolg? Parkeerplaatsen worden vergeten, wachtlijsten zijn niet meer up-to-date, en niemand weet precies hoeveel er leeg staat.


De oplossing? De parkeermodule!
CORPOflow heeft deze module ontwikkeld om corporaties te ondersteunen bij het efficiënt beheren van parkeerplaatsen en garageboxen. Met de invoering van de module, is het proces dat voorheen vaak handmatig verliep, nu grotendeels geautomatiseerd.


Corporaties kunnen parkeerplaatsen en -complexen overzichtelijk in kaart brengen. Ieder complex krijgt een profiel met informatie over het type toegang – denk aan een slagboom, beugel of kentekenregistratie – beschikbaarheid, en visuele ondersteuning.


Gebruikers maken online eenvoudig een zoekprofiel aan en geven aan voor welke parkeercomplexen zij in aanmerking willen komen. Zodra er een parkeerplaats vrijkomt, ontvangen ze automatisch een melding. Zijn er meerdere geïnteresseerden? Dan kan op basis van wachttijd of voorrangsregelingen worden toegewezen. Reageert een gebruiker niet, of is er geen interesse, dan worden zij na verloop van tijd automatisch uitgeschreven. Zo blijft de kandidatenlijst actueel en wordt onnodige administratie voorkomen.


Alles automatisch en real-time inzicht
Het volledige proces – van inschrijving tot overeenkomst en de toegang – is geautomatiseerd. Nieuwe huurders ontvangen digitaal een overeenkomst, en afhankelijk van de voorkeur selecteer je als corporatie de huurder. Na acceptatie voert de huurder het kenteken in, en zodra alles is ondertekend wordt de toegang geactiveerd. Is er geen sprake van toegang door kentekenherkenning? Dan hoeft de nieuwe huurder alleen nog de toegangssleutel op te halen. Dit zorgt ervoor dat corporaties nauwelijks omkijken hebben naar het beheer, én dat kosten laag blijven.


Door middel van de module heb je real-time inzicht in vraag en aanbod. Corporaties kunnen nu zien hoeveel zoekers er per complex zijn en op welke plekken sprake is van leegstand, zonder actieve vraag. Handig, want daarop stem je vervolgens je marketing- en communicatie heel gericht af, bijvoorbeeld via funda.


Wil jij meer weten? Neem dan vrijblijvend contact op met Tom.

Parkeren zonder frustratie?

Door Tom van der Gronden

Iedereen die wel eens met de auto in een (grote) stad heeft gereden, kent het gevoel: voor de zoveelste keer rij je hetzelfde rondje in de hoop dat er een parkeerplek vrijkomt. Parkeren is voor veel mensen – of je nu bewoner, bezoeker of werknemer bent – een dagelijkse uitdaging. Ondertussen is er vaak meer parkeerruimte beschikbaar dan we denken…


Wonen en werken in de stad, leuk! Maar je auto? Die mag niet mee
In onze steden wordt het steeds drukker, en dat is duidelijk merkbaar voor autobezitters. In veel steden maak je slechts beperkt kans op een parkeervergunning. Een tweede auto? Die kans is bijzonder klein. En dat probleem speelt ook voor werknemers die dagelijks naar hun werk rijden, maar nooit weten of ze een parkeerplek vinden. Of erger, je auto mag de binnenstad niet meer in vanwege de gestelde milieueisen.


Lege parkeerplekken: een uitdaging voor corporaties
Veel corporaties beschikken over parkeerruimte, maar zien tot hun frustratie veel leegstand. Zonde, want de vraag naar parkeerplaatsen is er wel degelijk. Het probleem? Tijd. Of beter gezegd: het gebrek eraan. Het beheren van beschikbaarheid, aanvragen verwerken, contracten regelen – het schiet er vaak bij in vanwege tijdgebrek. Het huurbedrag op een parkeerplek is niet zo hoog. Dus als je er veel tijd in moet stoppen, dan focus je liever op het verhuren van woningen. Het gevolg? Parkeerplaatsen worden vergeten, wachtlijsten zijn niet meer up-to-date, en niemand weet precies hoeveel er leeg staat.


De oplossing? De parkeermodule!
CORPOflow heeft deze module ontwikkeld om corporaties te ondersteunen bij het efficiënt beheren van parkeerplaatsen en garageboxen. Met de invoering van de module, is het proces dat voorheen vaak handmatig verliep, nu grotendeels geautomatiseerd.


Corporaties kunnen parkeerplaatsen en -complexen overzichtelijk in kaart brengen. Ieder complex krijgt een profiel met informatie over het type toegang – denk aan een slagboom, beugel of kentekenregistratie – beschikbaarheid, en visuele ondersteuning.


Gebruikers maken online eenvoudig een zoekprofiel aan en geven aan voor welke parkeercomplexen zij in aanmerking willen komen. Zodra er een parkeerplaats vrijkomt, ontvangen ze automatisch een melding. Zijn er meerdere geïnteresseerden? Dan kan op basis van wachttijd of voorrangsregelingen worden toegewezen. Reageert een gebruiker niet, of is er geen interesse, dan worden zij na verloop van tijd automatisch uitgeschreven. Zo blijft de kandidatenlijst actueel en wordt onnodige administratie voorkomen.


Alles automatisch en real-time inzicht
Het volledige proces – van inschrijving tot overeenkomst en de toegang – is geautomatiseerd. Nieuwe huurders ontvangen digitaal een overeenkomst, en afhankelijk van de voorkeur selecteer je als corporatie de huurder. Na acceptatie voert de huurder het kenteken in, en zodra alles is ondertekend wordt de toegang geactiveerd. Is er geen sprake van toegang door kentekenherkenning? Dan hoeft de nieuwe huurder alleen nog de toegangssleutel op te halen. Dit zorgt ervoor dat corporaties nauwelijks omkijken hebben naar het beheer, én dat kosten laag blijven.


Door middel van de module heb je real-time inzicht in vraag en aanbod. Corporaties kunnen nu zien hoeveel zoekers er per complex zijn en op welke plekken sprake is van leegstand, zonder actieve vraag. Handig, want daarop stem je vervolgens je marketing- en communicatie heel gericht af, bijvoorbeeld via funda.


Wil jij meer weten? Neem dan vrijblijvend contact op met Tom.

Meer informatie

Meer kans voor starters met een middeninkomen: waarom het NFBK interessant is voor woningcorporaties

Meer kans voor starters met een middeninkomen: waarom het NFBK interessant is voor woningcorporaties

Door Pascal Kamphuis

Vanaf 2 juni 2025 gaat het Nationaal Fonds Betaalbare Koopwoningen (NFBK) officieel van start – een initiatief dat corporaties concrete kansen biedt om een verschil te maken. De druk... Lees verder

De lotingsmodule: specifieke regelingen, eenvoudig te beheren

De lotingsmodule: specifieke regelingen, eenvoudig te beheren

Door Tom van der Gronden

De druk op de woningmarkt is nog altijd flink aanwezig. Met name voor starters wordt het steeds moeilijker om aan een woning te komen. De vraag naar deze woningen is groter dan het a... Lees verder

Druk met handtekeningen inzamelen?

Druk met handtekeningen inzamelen?

Door Tom van der Gronden

Van AI tot elektrische auto’s, de ontwikkelingen vliegen ons om de oren. Er wordt tegenwoordig gewerkt met en aan allerlei hippe en technologische hoogstandjes. Gaan bij jou het groo... Lees verder

Onze nieuwe accountmanager: Bas!

Onze nieuwe accountmanager: Bas!

Door Tom van der Gronden

We hebben een nieuwe accountmanager in ons team: Bas! Hij heeft Vastgoedkunde gestudeerd en verdiepte zich tijdens zijn afstudeeronderzoek in verschillende verkoopvormen—kennis die h... Lees verder

Even voorstellen: Bastiaan, onze front-end programmeur!

Even voorstellen: Bastiaan, onze front-end programmeur!

Door Wouter Dam

Misschien heb je al eens iets voorbij zien komen van zijn werk, maar nu stellen we hem ook écht even voor: Bastiaan is sinds november 2024 onderdeel van ons team als front-end progra... Lees verder

Passend toewijzen: samen zorgen voor het beste resultaat

Passend toewijzen: samen zorgen voor het beste resultaat

Door Pascal Kamphuis

Het is eind februari! Voor je het weet begint de zon weer te schijnen, maar voor nu helpen wij je met het afronden van administratieve zaken. Januari stond in het teken van de a... Lees verder

De accountantscontrole: zie jij er ook zo tegenop?

De accountantscontrole: zie jij er ook zo tegenop?

Door Tom van der Gronden

Begin slimmer: in control met CORPOflowJanuari – is het de meest ongezellige maand van het jaar, of ben je vliegend van start gegaan en was van Blue Monday geen sprake? Hoe dan ook, ... Lees verder

Van 2024 naar 2025

Van 2024 naar 2025

Door Anna Stam

2024, wat was het voor jaar?“Even door de agenda scrollen hoor,” zegt Tom met een lach. Voor hem staat 2024 in het teken van succes. Er zijn dit jaar een heel aantal nieuwe klanten d... Lees verder

Vraag hier gratis jouw CORPOflow magazine aan!

Vraag hier gratis jouw CORPOflow magazine aan!

Door Anna Stam

Tijdens het CORPOevent hebben we ons allereerste CORPOflow magazine gelanceerd! Het is een inspirerend blad geworden boordevol relevante informatie. Heb je het magazine gemist? Geen ... Lees verder

Eerste editie CORPOevent

Eerste editie CORPOevent

Door Anna Stam

Op donderdag 26 september vond de allereerste editie van het CORPOevent plaats, en wat een geweldige dag was het!Op de unieke locatie Nachtfort kwamen medewerkers van woningcorporati... Lees verder

Verkoopregels bij uitponding: Wat je moet weten!

Verkoopregels bij uitponding: Wat je moet weten!

Door Pascal Kamphuis

Bij het verkopen van corporatiewoningen is specifieke regelgeving van toepassing. De Woningwet en het Besluit toegelaten instellingen volkshuisvesting 2015 (Btiv) bepalen wanneer won... Lees verder

Passend toewijzen door intermediars

Passend toewijzen door intermediars

Door Tom van der Gronden

Woningcorporaties moeten sinds 2016 sociale huurwoningen passend toewijzen. De overheid wil hiermee voorkomen dat huishoudens met de laagste inkomens in te dure woningen terechtkomen... Lees verder

Verkoop van BOG/MOG/ZOG-objecten

Verkoop van BOG/MOG/ZOG-objecten

Door Diederik van Petegem

Naast het beheer en het verhuurproces voor BOG/MOG/ZOG-objecten, kun je nu ook het verkoopproces volledig via CORPOflow laten verlopen.Of je nu gebruik maakt van een funda in busines... Lees verder

Biedlogboek per 1 januari

Biedlogboek per 1 januari

Door Tom van der Gronden

Vanaf 1 januari 2023 wordt het biedlogboek bij de verkoop van woningen ingevoerd. Het biedlogboek komt voort uit het “Verbeterplan Koopproces” van brancheverenigingen en het min... Lees verder

CORPOflow; koppelen met Office 365

CORPOflow; koppelen met Office 365

Door Tom van der Gronden

Het is mogelijk om je Microsoft Office 365 account te koppelen aan CORPOflow. Door het koppelen van je Office 365 account aan CORPOflow kan er in plaats van met gebruikersnaam e... Lees verder

Even voorstellen; Jeroen

Even voorstellen; Jeroen

Door Marissa Kamphuis

Dit keer stellen we aan jullie voor: Jeroen Bos.Al jaren een vaste kracht in ons team en vanaf de start van CORPOflow aanwezig. Voor velen al een bekende, zo niet dan wordt het ... Lees verder

Enquete Module

Enquete Module

Door Celine Boers

Ben je na afronding van een aan- of verkoopproces ook zo benieuwd hoe de (ver)kopers het proces en de begeleiding hebben ervaren? Wordt er constant gestreefd naar het verbeteren van ... Lees verder

Website CORPOprofs is online

Website CORPOprofs is online

Door Marissa Kamphuis

De website van onze nieuwe dienst CORPOprofs is online!Met CORPOprofs detacheren wij professionals bij corporaties; specialisten op het gebied van verhuur, (ver)koop en beheer van va... Lees verder

Zelfbewoningsplicht

Zelfbewoningsplicht

Door Tom van der Gronden

Bij verkoop van woningen door corporaties aan particulieren is er geen toestemming van de Autoriteit Woningcorporaties benodigd. Nooit toestemming? Jawel, maar niet als de koper de w... Lees verder

WOZ taxaties via Taxgoed

WOZ taxaties via Taxgoed

Door Diederik van Petegem

Als ervaren WOZ-taxateur taxeren wij veel woningen, zorgvastgoed en bedrijfsgebouwen. Wij kunnen contra-taxaties uitvoeren en indien gewenst het gehele proces om tot een correcte waa... Lees verder

Jaarrekening taxaties

Jaarrekening taxaties

Door Diederik van Petegem

Laat je als corporatie op basis van het Handboek Modelmatig waarderen marktwaarde jaarlijks een derde of eens in de drie jaar (een deel van) uw bezit taxeren? Taxgoed heeft hiervoor ... Lees verder

Corporatie in Beeld; Lefier

Corporatie in Beeld; Lefier

Door Marissa Kamphuis

Interview met Ronald Werkman, manager Team Makelaardij bij Lefier. Team makelaardij (ver)koopt, verhuurt en beheert in eigen beheer, met eigen makelaars, binnendienstmedewerkers, vas... Lees verder

CORPOflow Beheer voor koopregelingen

CORPOflow Beheer voor koopregelingen

Door Tom van der Gronden

Afgelopen periode hebben wij de beheermodule voor verkocht-onder-voorwaarden ontwikkeld en geïmplementeerd. De CORPOflow beheermodule vormt een doorlopend dossier voor woningen ... Lees verder

BOG is ook ZOG

BOG is ook ZOG

Door Diederik van Petegem

Wist je dat CORPOflow geoptimaliseerd is voor het beheren van zorgvastgoed? Wat wij samenvatten als BOG, moet worden gezien als BOG/MOG/ZOG. Naast het beheren van de contracten... Lees verder

KoopStart omzetting in CORPOflow

KoopStart omzetting in CORPOflow

Door Tom van der Gronden

In samenwerking met Stichting OpMaat is het proces omzetting KoopStart als nieuwe module in CORPOflow ontwikkeld.Bij KoopStart omzetting zijn er twee varianten te onderscheiden. De z... Lees verder

Stichting OpMaat en CORPOflow

Stichting OpMaat en CORPOflow

Door Tom van der Gronden

Stichting OpMaat is marktleider in erkende verkoopoplossingen waarmee starters gemakkelijker een woning kunnen kopen. OpMaat is hoofdzakelijk bekend als licentiehouder van KoopGarant... Lees verder

Inspectierapport nieuw beschikbaar voor BOG

Inspectierapport nieuw beschikbaar voor BOG

Door Diederik van Petegem

Sinds kort kan vanuit CORPOflow het verhuurproces voor bedrijfs onroerend goed worden afgerond met een inspectierapport. Het volledige proces is daarmee gedigitaliseerd, van... Lees verder

Online, inschrijven en loten

Online, inschrijven en loten

Door Tom van der Gronden

Voor het bieden op, inschrijven op en loten van koopwoningen is in CORPOflow een nieuwe module ontwikkeld welke nu beschikbaar is voor alle corporaties. Met deze module kan e... Lees verder

Online bieden

Online bieden

Door Jeroen Bos

Sinds kort is het via CORPOflow mogelijk biedingen te ontvangen op koopwoningen. Hoe werkt Online bieden? In CORPOflow kan bij elk koopobject het online bieden ingeste... Lees verder

Huurovereenkomst digitaal tekenen en identificatie via iDIN.

Huurovereenkomst digitaal tekenen en identificatie via iDIN.

Door Diederik van Petegem

CORPOflow kan koop- en huurovereenkomsten digitaal laten ondertekenen en personen identificeren over afstand. We bieden woningcorporaties de mogelijkheid om koop- en huurovereenkomst... Lees verder

Nieuwsbrief

Vul hier je e-mailadres in en blijf op de hoogte van onze laatste ontwikkelingen.

Meer weten over CORPOflow?

Pascal Kamphuis

Initiatiefnemer